Cautare


29 Noiembrie 2018
Romanii ar plati cu 30% mai mult pentru produsele fabricate in Romania

80% dintre romani cauta in mod special produsele romanesti cand merg la cumparaturi; 3 din 4 iubitori ai produselor romanesti ar plati chiar si 30% in plus pentru acestea pentru ca-si doresc sa contribuie la bunastarea Romaniei.

Cand vine vorba despre produsele alimentare, de ingrijire personala si de curatenie, consumatorii romani pun calitatea si siguranta pe primul loc, arata cel mai recent studiu in domeniul retailului realizat de MKOR Consulting in luna octombrie. 

2 din 3 romani aleg produsele de consum care le ofera cel mai bun raport calitate-pret, iar pentru 51% calitatea este mai importanta decat pretul. in plus, inainte de a decide sa cumpere un articol, jumatate dintre consumatori se asigura ca produsele contin ingrediente sigure si de calitate.

Produsele autohtone raspund nevoilor consumatorilor romani, bucurandu-se de o mare apreciere in randul acestora.

96% dintre consumatorii romani includ in cosul lor lunar de cumparaturi produse alimentare, de curatenie si de ingrijire personala romanesti.

Mai mult, 80% dintre ei cauta in mod special produsele autohtone cand merg la cumparaturi, fie alegandu-le de pe rafturi in locul celor straine, ori de cate ori au ocazia (51%), fie alegand anumite magazine, tocmai pentru ca oferta acestora include produse romanesti (29%).

Mai mult de trei sferturi dintre cei ce aleg cu precadere produsele ”Fabricat in Romania” ar fi dispusi sa plateasca cu 30% in plus, in medie, pentru acestea. 

De ce ar face acest lucru?

In primul rand pentru ca iubesc Romania si in felul acesta simt ca pot contribui la bunastarea ei. 47% dintre ei cred ca asa pot sustine companiile romanesti si 37% vor sa ajute micii intreprinzatori, cumparandu-le produsele.

In plus, produsele autohtone se bucura de o apreciere mai mare in randul consumatorilor: 43% cred ca sunt superioare din punct de vedere calitativ, iar 39% le considera mai naturale comparativ cu cele din import.

”Desi se bucura de o foarte mare apreciere in randul consumatorilor, produsele romanesti nu se bucura de o promovare pe masura.”, afirma Luiza Coneac, Research Manager MKOR Consulting. 47% dintre consumatorii de produse romanesti considera ca acestea sunt doar in mica masura promovate ca „Fabricat in Romania”. 

Doar 4% dintre romani spun ca ar alege produsele de import in locul celor autohtone. insa chiar si acestia o fac mai ales pentru ca nu gasesc rapid, la indemana, produse romanesti (24% dintre cei care aleg produse straine), nu au suficienta incredere sau nu sunt informati despre calitatea produselor locale (22%) ori pur si simplu nu stiu care sunt produsele romanesti pentru ca nu sunt suficient promovate (17%).

Studiul „Preferinta pentru produse romanesti” a fost realizat de MKOR Consulting in perioada septembrie-octombrie 2018, pe un esantion de 1,067 respondenti cu varste cuprinse intre 18-54 ani, reprezentativ national pe criterii de gen, varsta si distributie regionala. Nivelul de incredere este de 95%, cu o marja de eroare de 3%. Raportul complet poate fi descarcat gratuit la: https://mkor.ro/studii/produse-romanesti-2018/.

MKOR Consulting (https://mkor.ro/) este o agentie de cercetare de piata inovativa, care combina experienta practica in afaceri, know-how-ul la nivel MBA si expertiza de top pentru a oferi o intelegere aprofundata a mediului de business. in activitatea sa, MKOR Consulting acopera toate tipurile de cercetare si ofera o flexibilitate crescuta clientilor sai, cu scopul intelegerii si livrarii celor mai detaliate perspective asupra pietei.

MKOR Consulting dezvolta o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care va invitam sa le parcurgeti in mod gratuit pe site-ul agentiei: https://mkor.ro/studii-proprii/

MKOR Consulting este fondat de catre Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 12 ani de experienta in marketing si cercetare de piata. Corina are titlul de MBA, obtinut la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizatii in calitate de manager de marketing si PR si a initiat mai multe proiecte antreprenoriale.

Sursa: www.mkor.ro




Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.



Newsletter


Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Retezatului nr.5 / Tg.Mures 540 068
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate