Cautare


03 Decembrie 2018
Hack-ul Marriott loveste 500 milioane oaspeti Starwood

Datele a 500 milioane de clienti ai grupului hotelier Marriott International au fost implicate intr-o incalcare de date.

Lantul hotelier a declarat ca baza de date cu rezervari a clientilor din divizia Starwood a fost compromisa de o parte neautorizata.

A sustinut ca in urma unei anchete interne s-a constatat ca un atacator a reusit sa acceseze reteaua Starwood inca din anul 2004.

Compania a declarat ca va notifica clientii ale caror inregistrari erau in baza de date. 

Marriott International a cumparat Starwood in 2016, creand cel mai mare lant hotelier din lume, cu peste 5.800 de proprietati. 

Brandurile hotelului Starwood includ W Hotels, Le Meridien si Four Points by Sheraton. Hotelurile cu marca Marriott folosesc un sistem separat de rezervare, pe o retea diferita. 

Marriott a declarat ca a fost alertat de un instrument de securitate interna ca cineva incerca sa acceseze baza de date Starwood. Dupa ce a investigat aceasta problema, a descoperit ca "o parte neautorizata a copiat si criptat informatii". 

Potrivit Marriott, baza de date continea inregistrarile a pana la 500 milioane de clienti. 

Pentru aproximativ 327 milioane de oaspeti, informatiile au inclus o anumita combinatie intre:
- nume
- adresa
- numar de telefon
- adresa e-mail
- numar de pasaport
- informatii despre cont
- data nasterii
- sex
- informatii privind sosirea si plecarea. 
Marriott a declarat ca anumite inregistrari contineau informatii criptate privind cardurile de plata, insa nu se exclude posibilitatea ca si cheile de criptare sa fi fost furate. 

"Regretam profund ca s-a produs acest incident", a declarat compania. 

"Marriott a raportat acest incident autoritatilor de aplicare a legii si continua sa sprijine ancheta lor. Compania a inceput deja sa notifice autoritatile de reglementare". 

Compania a creat un site web pentru a oferi clientilor afectati mai multe informatii. De asemenea, va oferi clientilor din SUA si din alte tari un abonament de un an la un serviciu de detectare a fraudelor. 

Grupul Marriott a declarat ca ii va contacta pe clinetii afectati ale caror adrese de e-mail erau in baza de date cu rezervari a Starwood. 

Baza de date continea detalii cu privire la rezervarile facute in 10 septembrie 2018 si inaintea acestei date. 

Compania a creat un website pentru sprijinul celor afectati si, de asemenea, opereaza o linie telefonica de asistenta gratuita. 

Marriott nu stie sigur daca atacatorii au reusit sa obtina informatii de plata, astfel incat clientii trebuie sa fie atenti la orice tranzactii suspecte din conturile lor. De asemenea, trebuie sa cunoasca faptul ca scammerii ar putea trimite e-mail-uri in masa, pretinzand ca reprezinta grupul Marriott. 

Compania sustine ca nu va include atasamente in notificarile sale e-mail si nici nu va solicita informatii personale prin e-mail. 





Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.



Newsletter


Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Retezatului nr.5 / Tg.Mures 540 068
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate