Cautare


08 Aprilie 2019
Alexandru Petrescu: Proiectul ONRC destinat serviciilor de e-guvernare centrate pe evenimente de viata este un proiect important in scopul digitalizarii guvernarii

Alexandru Petrescu, ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale, a semnat joi, 4 aprilie 2019, la Palatul Victoria, alaturi de ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb, si directorul general al Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), Valentina Burdescu, contractul de finantare a proiectului "Sistem electronic integrat al ONRC, consolidat si interoperabil, destinat serviciilor de e-guvernare centrate pe evenimente de viata".

”Lansam pentru 36 de luni implementarea unui proiect deosebit de important, cu impact imediat asupra tuturor IMM-urilor din Romania. Acest proiect este unul dintre proiectele importante care urmeaza sa fie finantate in scopul digitalizarii guvernarii”, a declarat Alexandru Petrescu, ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale.

in cadrul Programului Operational Competitivitate Actiunea 2.3.1, Axa Prioritara 2 apelul Consolidarea si asigurarea interoperabilitatii sistemelor informatice dedicate serviciilor de e-guvernare tip 2.0 centrate pe evenimente din viata cetatenilor si intreprinderilor, dezvoltarea cloud computing guvernamental si a comunicarii media sociale, a Open Data si Big Data – SECtIUNEA E-GUVERNARE – EVENIMENTE DE VIAta, proiectul depus de ONRC reprezinta o etapa de implementare a Strategiei Nationale Agenda Digitala a Romaniei 2020.

Prin acest proiect vor fi digitalizate 17 evenimente de viata din cele 36 finantabile prin POC, gestionate si administrate de catre ONRC.

Proiectul „Sistem Electronic Integrat al ONRC consolidat si interoperabil destinat asigurarii serviciilor de e-guvernare centrate pe evenimente de viata”  are o valoare de  aproximativ 40,3 milioane de euro  (din care 34 milioane de euro valoarea finantarii nerambursabile) si are o durata de implementare de maxim 36 de luni.

Printre evenimentele de viata acoperite de proiect se numara: infiintarea unei afaceri, derularea unei afaceri (inclusiv modificari), desfiintarea unei afaceri, falimentul sau obtinerea de informatii aferente Registrului Comertului, infiintare persoana juridica, inregistrare persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale, lichidare/inregistrare situatie financiara de lichidare persoane juridice, radiere persoane fizice autorizate / intreprinderi individuale / intreprinderi familiale, etc.

Beneficiile pentru persoane fizice/persoane juridice, ca urmare a implementarii proiectului se vor reflecta in: reducerea numarului de documente prezentate in format hartie; scaderea timpului de solutionare a cererilor; reducerea cheltuielilor pentru multiplicare/legalizare documente si a deplasarilor acestuia la multiple institutii; micsorarea timpului petrecut la ghiseu.

De asemenea, beneficiile vor fi legate de accesul securizat la cele mai recente informatii publice privind reglementari, proceduri, decizii, tarife tiparirea si descarcarea de formulare, expedierea de solicitari de informatii bazate pe formulare-tip. 





Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.



Newsletter


Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Retezatului nr.5 / Tg.Mures 540 068
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate