Cautare


11 Iunie 2019
Sinaps: Magazinele mari aloca bugete lunare „nelimitate” in campaniile de marketing online pentru a atinge obiectivele dorite

- Daca startup-urile incep cu bugete de 1.000 de euro pe luna, companiile mari pun la dispozitie bugete ce depasesc pragul de 100.000 de euro - Piata serviciilor de marketing online va creste puternic in acest an, influentata de evolutia spectaculoasa a numarului de magazine online

Marketingul digital a devenit in ultimii ani o componenta vitala pentru business-urile cu prezenta in online, acesta generand vanzari semnificative, motiv pentru care companiile incep sa investeasca din ce in ce mai multi bani in campanii de marketing online.

Potrivit specialistilor agentiei de marketing online, Sinaps din Iasi, in Romania bugetele variaza destul de mult. Bugetele cele mai reduse vin, in mod normal, din segmentul firmelor mici, aflate la inceput, care inca descopera avantajele marketingului online. De cealalta parte, sunt companiile mari, care aloca bugete considerabile sau nelimitate pentru a se atinge indicii de performanta stabiliti.

„Multe startup-uri incep prin a investi 1.000 euro/luna in Digital Marketing, iar scalarea se face pe baza rezultatelor obtinute si a dezvoltarii companiei. Companiile de nivel mediu au bugete de marketing online de 5.000 - 10.000 euro/luna. Business-urile mari investesc constant bugete mai mari de 10.000 euro/luna. O abordare des intalnita in randul magazinelor online este punerea la dispozitie a unui «buget nelimitat», cu conditia ca acesta sa se incadreze in parametrii optimi ai unui KPI stabilit initial. Astfel, au fost luni in care s-a depasit pragul de 100.000 euro investiti in campanii de online marketing. Companiile ce tintesc volume mari de vanzari investesc pe masura asteptarilor. Fara investitii in promovare nu poti mentine nivelul ridicat al vanzarilor”, declara George Raschitor, General Manager si cofondator al Sinaps.

Potrivit datelor agentiei, la nivel de piata, retailul este sectorul din care vin cei mai multi clienti pentru serviciile de marketing online, fapt ce influenteaza puternic evolutia pietei locale. Numarul de magazine online a crescut spectaculos anul trecut, cand practic s-a dublat, de la 7.000 de magazine in 2017, la aproximativ 15.000 in 2018.

Ca volum de investitii in campanii de marketing online, la nivelul intregii piete, cele mai active domenii sunt: Electro-IT&C, Fashion&Beauty, Travel, Home&Deco, Carti, Cadouri&Flori, Auto&Moto. in cazul Sinaps, cei mai multi clienti, circa 30% din portofoliu, vin din Fashion&Beauty.

Campaniile PPC sunt preferate de companii, pentru ca genereaza rapid rezultate
in ceea ce priveste preferintele companiilor ce apeleaza la marketing online, campaniile Pay-Per-Click (PPC) sunt cele mai solicitate, dar exista si o tendinta de a miza si pe alte componente.
 
„Promovarea prin campaniile Pay-Per-Click ramane foarte atractiva pentru business-urile din Romania. Motivul ramane acelasi: este un mod rapid de a genera trafic relevant si vanzari, dar, de cele mai multe ori, sunt cereri si de servicii extra, cum ar fi: SEO, Social Media sau E-Mail Marketing. in ultimul timp, clientii nostri au constientizat faptul ca nu doar promovarea performanta este importanta, ci si experienta utilizatorilor, astfel ca ne cer din ce in ce mai des ajutorul pentru imbunatatirea per total a experientei in site-urile lor.

Pentru a avea rezultate mult mai bune, este nevoie de o strategie completa, iar in 2019 acest lucru implica automat o gandire omnichannel, o promovare unitara pe toate retelele, cu analiza rezultatelor, atat per canal, cat si per total (mix intre canale). Retailerii care inteleg acest aspect nu analizeaza superficial campaniile si isi schimba radical strategia de promovare. Clientii care au inteles aceste aspecte si isi adapteaza strategia investind corect in toate zonele observa o crestere si de pana la 50-70% a rezultatelor inregistrate in site, aproape o dublare a vanzarilor” afirma managerul general Sinaps.

In ceea ce priveste distributia eforturilor, magazinele online nou lansate incearca sa atraga atentia asupra lor, intrucat majoritatea cumparatorilor romani prefera magazinele cunoscute, ce vin cu avantaje precum: preturi mici, termeni de livrare scurti si politici de retur bine puse la punct. Astfel, retailerii mici incearca sa-si promoveze ofertele, produsele, avantajele oferite de acestia.

„Retailerii mari, in schimb, se confrunta fix cu opusul: se promoveaza de mult timp, cu bugete mari si majoritatea publicului targetat este deja familiarizat cu produsele, ofertele si preturile practicate. Publicul nou este «combustibilul» viitoarelor campanii, iar pentru jucatorii cu vechime din ecommerce-ul romanesc targetarea viitorilor clienti este provocarea principala”, subliniaza George Raschitor.

Sinaps mizeaza pe o crestere de 85% a cifrei de afaceri in 2019
in 2018, cifra de afaceri a agentiei a crescut la 1,3 milioane lei, iar obiectivul pentru 2019 este de a atinge o cifra de afaceri de 2,4 milioane lei, insemnand o crestere de aproape 85%.

„In prezent, inregistram o crestere de 73% fata de aceeasi perioada a anului trecut si investim mult in dezvoltare. Ne-am extins sediul si am crescut echipa la 20 de angajati. Anul trecut am administrat in medie 130 de proiecte pe luna, iar pentru acest an ne propunem sa ajungem la o medie de 200 de campanii lunar. Totodata, ne asteptam si la o majorare a bugetelor gestionate in acest an. Daca anul trecut am gestionat bugete de aproximativ 3 milioane de euro, anul acesta estimam ca vom depasi pragul de 5 milioane de euro”, conchide George Raschitor.

Despre Sinaps

Infiintata in 2013, Sinaps face parte din topul celor mai importante agentii de marketing online din Romania. Sinaps este prima agentie partenera Google Ads din Iasi si singura Premier Partner din aceasta regiune. in cei 6 ani de activitate, a administrat campanii de succes in marketing online pentru peste 500 de clienti. in portofoliul de clienti al agentiei se numara branduri importante precum Lensa, F64, Miele, Zenyth, Antibiotice Iasi, Brikston, Zorile Store, Ramada Iasi, Kalapod si multi altii.

Mai multe informatii puteti gasi pe www.sinaps.ro





Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.



Newsletter


Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Retezatului nr.5 / Tg.Mures 540 068
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate