Cautare


07 Martie 2019
Cat de performante au fost magazinele de comert electronic din Romania in 2018

In 2018, rata de conversie medie a magazinelor online romanesti a crescut fata de 2017, ajungand la 1,53% de la 1,30%. Cifrele au la baza o analiza reprezentativa realizata de Omniconvert pe un esantion de 772 milioane de vizite inregistrate de cele mai importante 300 de magazine de comert electronic din Romania. Omniconvert este o companie de optimizare conversii si A/B testing din Romania cu un focus puternic pe piata de e-commerce globala.

In 2018, rata de conversie medie a magazinelor online romanesti a crescut fata de 2017, ajungand la 1,53% de la 1,30%. Cifrele au la baza o analiza reprezentativa realizata de Omniconvert pe un esantion de 772 milioane de vizite inregistrate de cele mai importante 300 de magazine de comert electronic din Romania. Omniconvert este cea mai marecompanie de optimizare conversii si A/B testing din Romania cu un focus puternic pe piata de e-commerce globala.

Numarul de vizite lunare influenteaza rata de conversie

In urma celor 772 milioane de vizite analizate s-a constatat ca rata de conversie creste odata cu numarul de sesiuni. Acest lucru se datoreaza, in principal, unui numar mai mare de vizitatori recurenti.

Astfel, pentru un magazin online care inregistreaza mai mult de 2 milioane de vizite pe luna, rata de conversie poate creste pana la 1,57%, in timp ce un magazin online care inregistreaza mai putin de 100.000 de vizite pe luna are o rata de conversie de doar 0,93%.

Pe langa numarul mare de sesiuni, alti doi factori care contribuie la imbunatatirea conversiei sunt brand-ul puternicsi increderea in magazinul online.

Food delivery, verticala cu cea mai mare rata de conversie

Food delivery este verticala cu cea mai mare rata de conversie (11,11%), fiind urmata, la o diferenta considerabila, de magazinele online care ofera produse de hrana si accesorii pentru animale (5,14%), servicii (3,67%)si carti (3,64%). Food delivery reprezinta totalitatea serviciilor de curierat ale restaurantelor, magazinelor si companiilor independente care se ocupa cu livrarea de mancare catre consumatori.

La polul opus, verticalele cu cea mai mica rata de conversie insumeaza magazinele online care comercializeaza produse tip supermarket (0,21%)si bauturi (0,21%).

Desktop-ul aduce in continuare cele mai multe conversii

Desi traficul de pe mobil este in continua crestere de la an la an (se preconizeaza ca pana in 2023 traficul de pe mobil va reprezenta 95% din totalul inregistrat, fata de 85% cat inregistreaza acum), cifrele arata ca romanii prefera sa finalizeze tranzactiile de pe desktop. Astfel, rata de conversie pe desktop este de 1,45%, spre deosebire de rata de conversie de pe mobil de doar 0,66%.

“Anul acesta vom incerca sa ajutam si mai mult magazinele online din Romania, lansand un produs software experimental dezvoltat cu sprijinul cofinantarii nerambursabile din Fondul European pentru Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Competitivitate (2014-2020) respectiv proiectul cu codul MySmis 2017+115806, avand o valoare totala de 3,557,577.52 lei, din care 1.855.368,68 lei valoarea asistentei nerambursabile din FEDR si 463.842,17 lei valoarea asistentei nerambursabile din bugetul national. Proiectul a demarat in data de 25.05.2017, data estimata a finalizarii fiind 25.11.2019. Obiectivul general al proiectului fiind: “Cresterea competitivitatii economice a companiei Marketizator Friends prin dezvoltarea experimentala a unei solutii software inovative, care va permite trecerea de la outsourcing la tehnologia bazata pe inovare”

Acesta foloseste un algoritm de machine learning si va permite magazinelor online sa lanseze interactiuni cu vizitatorii in functie de comportamentul lor in timp real.

Pentru a lansa un experiment de tip A/B testing, uneori este nevoie de doua - trei saptamani si de cinci experti: un specialist in conversie, un analist de date, un designer, un developer front-end si un QA. Cu ajutorul Omniconvert Automated se vor putea lansa zeci de experimente in doar cateva ore, de catre un singur om. Deocamdata nu putem cuantifica exact impactul pe care il poate avea asupra ratei de conversie, fiind un produs nou, insa potentialul este imens, avand in vedere rata de conversie medie de doar 1%, nivelul limitat de specialisti si expertiza redusa din domeniul optimizarii ratei de conversie”, declara Valentin Radu, CEO Omniconvert.

Principalul rezultat al implementarii proiectul este dezvoltarea experimentala a unui nou modul in cadrul platformei marketizator.com ( actual omniconvert.com ), care va permite trecerea de la outsourcing la dezvoltarea baza pe inovare. Modulul dezvoltat va permite construirea automata a mai multor scenarii si posibilitatea de a le verifica apoi rezultatele, invatand astfel automat din rezultatele obtinute. Un astfel de modul va permite specialistilor doar sa seteze obiectivele si mesajele creative, urmand ca sistemul sa invete ce mesaje sunt potrivite pentru diferitele profile de vizitatori.

Despre Omniconvert

Omniconvert este o companie de marketing software fondata in 2013 in Romania. Platforma Omniconvert ajuta mii de website-uri din intreaga lume sa lanseze experimente de testare A/B, sondaje de opinie si sa personalizeze experienta vizitatorilor sai, cu scopul optimizarii ratei de conversie. Companii precum Orange, Avon, Whirlpool sau WWF folosesc cu succes serviciile si tehnologia Omniconvert.

Date de contact :
Omniconvert SRL
Str. Vasile Stroescu nr 14, etaj 1, sector 2, Bucuresti
Email : contact @ omniconvert.com





Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.



Newsletter


Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Retezatului nr.5 / Tg.Mures 540 068
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate