Cautare


14 Noiembrie 2018
Cum tranformi ambitiile din online in realitate!?

Te-ai intrebat de ce unele campanii digitale au succes, iar altele abia sunt apreciate chiar si de echipa de creatie?

Nu este suficient sa ai o idee, ci trebuie sa o comunici excelent, ca sa-ti atingi scopurile.

Si cum digitalul ne ajuta astazi sa ne contruim un stil de viata, ne da sfaturi, face propuneri si ne aminteste zilnic de ceea ce ne place, trebuie sa descoperim cum comunica si catre cine. Apoi sa folosim aceste tactici in avantajul obiectivelor campaniilor pe care le desfasuram.

Chiar si la finalul lui 2018, business-urile mai mici sau mai mari invata inca sa foloseasca digitalul in obtinerea celor mai bune rezultate si pentru a-si comunica eficient si rapid ideile.

Noroc ca exista experti in marketing digital de performanta, care au reusit sa desluseasca tainele comunicarii si promovarii online. Noi am reusit sa folosim toate datele colectate de-a lungul timpului in diferite experimente de marketing pentru a creste rezultatele unor campanii speciale, aducand in atentia publicului tinta mesajul potrivit.

Si pentru ca ne dorim sa impartasim cu toti maretia micilor noastre descoperiri, am realizat o sinteza a catorva campanii online gestionate de noi in contextul a 4 mari evenimente in Romania.

Care a fost scopul acestor campanii digitale?

Principala noastra misiune a fost cea de a scoate oamenii din comoditatea mediului online, unde mesajele se livreaza usor si multe evenimente raman doar la stadiul de Interested in. Acest public tinta trebuia sa vina din online in offline, sa participe fizic la evenimente. Astfel, folosind tool-uri si strategii istete, am reusit sa construim evenimente de succes alaturi de mii de oameni. si pentru ca vorbim de oameni, Social Media este mediul perfect pentru a comunica diferitele evenimente organizate pentru ei.

Inainte de campanii

Cautam inspiratie, metode potrivite si, cel mai important, date pe care sa ne bazam pentru a demara campania.

Incepem printr-un research amanuntit si prin stabilirea unor obiective clare. Clientii nostri stiu deja ca ne atingem scopurile si ne bazam pe cifre mai mult decat pe orice.

Inainte de a pune la cale lumea, intreaga echipa isi pune la bataie experienta si cunostintele. Nicio campanie de marketing digital nu poate fi de succes daca nu foloseste toate intrumentele de pe piata.

De aceea, am decis sa utilizam totul, de la Google Ads si Social Media, pana la Email Marketing si chiar conturile personale, fiindca proiectele de care ne ocupam ne sunt atat de dragi!

Iata 4 exemple de campanii de succes si cum am folosit datele pentru a creste rezultatele unor branduri romanesti sustinute de digital:

Goodwine ajunge in 2018 la cea de-a 22-a editie, insa abia in 2016, cu ajutorul agentiei noastre, a intrat in sfera digitalului si a marketingului de performanta.

Ca sa readucem in atentia publicului internaut cea mai importanta conventie dedicata vinului si industriei de vinificatie din Romania, am inceput prin refacerea site-ului, a urmat apoi optimizarea pentru motoare de cautare (Google), o mult mai buna organizarea a continutului online cu informatii utile legate de eveniment sau a biletelor de acces la targ.

In acest fel, site-ul a devenit un portal relevant pentru reprezentantii horeca si retail, pentru pasionatii de vinuri si pentru jurnalisti, care au putut trimite solicitarile direct online. Totul in doar cateva click-uri.

Fiindca Social Media juca inca din 2016 un rol important in vietile tuturor, am dirijat eforturile financiare, dar si entuziasmul nostru, catre Facebook. Evenimenul creat aici a strans toti iubitorii de vinuri calitative si le-a furnizat toate informatiile necesare cu privire la marele eveniment.

La randul lor, vizitatorii site-ului au fost redirectionati din pagina dedicata catre Facebook. Aici a continuat comunicarea pana si dupa conventie, iar in timpul evenimentului, cei care au fost implicati in eveniment au primit anunturi personalizate, geolocalizate pe o raza de 2 KM in jurul Romexpo si au ajuns printr-un singur click, direct la eveniment.

Curios ce rezultate a avut strategia noastra? Vezi videoul. 

Teatru si muzica

Suntem mari iubitori de arta si frumos, astfel ca ne-am implicat cu drag in evenimente culturale de-a lungul timpului.

In 2016, am sustinut alaturi de scoala de actorie InLight, prima editie a InLight Theatre Festival. Am folosit cele mai eficiente instrumente pentru a ajunge la pasionatii de teatru comunicand online un eveniment inedit in Bucuresti. Totodata, organizatorilor le-am oferi sansa de a-si creste reputatia si de a capata tot mai multa incredere in puterea marketingului digital, pentru a oferi un eveniment de succes.

Pentru inceput, am creat un landing page ce cuprindea informatiile utile referitoare la festival. Publicul unui asemenea tip de eveniment se afla pe canalele de Social Media, astfel ca ne-am folosit de toate tool-urile Facebook pentru a revigora pagina si am comunicat in cadrul eventului online.

Cu ajutorul datelor stranse despre comportamentul si preferintele publicurilor tinta, am croit strategia de comunicare in Social Media.

Este esential ca evenimentele din Facebook sa fie eficient gestionate. Comunicarea cu oamenii interesati trebuie sa fie cu atat mai convingatoare cu cat trebuie sa ii transforme pe tot mai multi din vizitatori online in participanti.

Evenimentul nu a urmarit doar cresterea imaginii, ori crearea de brand awareness cat si mobilizarea unui public larg si foarte variat pentru a participa la astfel de evenimente culturale in offline.

Sighisoara Blues Festival

Un eveniment de prestigiu in domeniu, ajunge in 2019 la cea de-a 14-a editie. Craft Interactive a sustinut acest eveniment inca de la debut, ajungand ca, in 2010, sa devina sponsor permanent si partener strategic. Acest lucru ne-a insarcinat nu doar cu strategiile de marketing, ci si cu cele de brand si comunicare.

Festivalul de blues de la Sighisoara isi castigase inca din primii ani admiratia in randul romanilor si a fanilor blues-ului din strainatate, insa avea nevoie de o prezenta semnificativa in mediul online romanesc.

Site-ul oficial a cunoscut 4 variante, ultima fiind actualizata pentru editia din 2019. Fiindca optiunile de design digital, formatare si prezentare ale informatiei au evoluat, site-ul trebuia modernizat si optimizat atat pentru desktop, cat si pentru dispozitive mobile.

Am reusit cu success sa transformam cateva canale de comunicare intr-un mediu placut pentru toti cei interesati. in cei 15 ani s-a format o comunitate a fanilor Sighisoara Blues Festival, cu care interactionam constant in Social Media.

Reputatia festivalului depaseste acum mult mai usor granitele tarii. Drept dovada avem online peste 5.500 de clipuri video realizate in timpul festivalului publicate pe Youtube, zeci de mii de articole scrise pe aceasta tema, peste 8.000 de oameni prezenti in sala, 60 de artisti si peste 2.500 de ore de muzica buna.

O marturie mai clara nici nu se putea!    

Turism

O relatie de lunga durata si foarte placuta este cea cu Domeniul Dracula Danes. Fara indoiala, increderea si profesionalismul este ingredientul de baza si motivul pentru care am fost alaturi la celebrarea a 25 de ani de activitate.

Momentul a fost marcat de prima editie Dracula Horse Festival, un eveniment ecvestru in comunicarea caruia ne-am implicat, deopotriva.

si de aceasta data am folosit toate resursele disponibile, mizand pe puterea canalelor digitale si de aprecierea de care Domeniul se bucura in mediul online.

Ce am adus in plus fata de Social Media a fost utilizarea Email Marketing-ului. Acesta ne-a permis sa ajungem la toti cei interesati intr-un mod personalizat, neasteptat. Comunicarea s-a extins, astfel, pe mai multe canale online.

Am convins oamenii ca ceea ce ii intereseaza merita incercat. Astfel, rezultatele campaniilor noastre au vorbit de la sine. Peste 1400 de oameni au participat la eveniment, dintre cei 1000 care s-au aratat interesati la inceput. Multi au impartasit online feedback-ul si aprecierile fata de organizare si spectacolele ecvestre de la Danes, ocazie cu care felicitam organizatorii si partenerii lor!

Dupa eveniment

O campanie de acest tip nu se incheie niciodata la sfarsitul zilei evenimenului. Din contra, toate instrumentele pot fi utilizate pentru a aduce in atentia participantilor, dar si celorlalti, momentele remarcabile. Acesta poate fi un moment ideal pentru a anunta editiile viitoare, pentru a cere feedback constructiv sau pentru a ii incuraja pe oameni sa povesteasca despre experientele lor din offline.

Campaniile digitale si comunicarea online trebuie, deci, tratate cu aceeasi seriozitate ca orice alt tip de relationare cu posibilii clienti sau beneficiari.

Din pacate nu putem masura entuziasmul, fericirea si atmosfera pozitiva. Altfel, am fi prezentat si alte cifre insa amintirile raman acolo salvate, iar faptul ca suntem parte din momente remarcabile e o satisfactie ce nu trebuie masurata.





Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.



Newsletter


Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Retezatului nr.5 / Tg.Mures 540 068
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate