Cautare


Abordarea UE privind combaterea discursurilor care instiga la ura ar putea, efectiv, sa functioneze
06 Februarie 2019 Internet

Abordarea UE privind combaterea discursurilor care instiga la ura ar putea, efectiv, sa functioneze

Retelele sociale elimina acum 72% din continutul raportat ca discurs ilegal care instiga la ura. Acest procent era de 28% in 2016.

Companiile social media elimina discursul care instiga la ura de pe internet mai rapid si mai eficient decat oricand, cel putin in Europa. 

UE a lansat luni un raport care arata ca 89% din continutul etichetat pe retelele sociale este analizat in decurs de 24 de ore, iar companiile elimina 72% din continutul raportat ca discurs ilegal care instiga la ura. 

Retelele sociale au parcurs un drum lung in ultimii trei ani, arata raportul. Atunci cand UE a inceput sa lupte impotriva discursului care instiga la ura, in 2016, ratele erau de 40% si, respectiv, 28%. 

"In mai 2016, am initiat codul de conduita privind discursul online care instiga la ura, deoarece era urgent nevoie sa facem ceva  in privinta acestui fenomen", a declarat Vera Jourova, comisarul european pentru justitie, consumatori si egalitatea de gen. 

"Astazi, dupa doi ani si jumatate, putem spune ca am gasit abordarea potrivita si am stabilit un standard in intrega Europa cu privire la modul de abordare a acestei probleme serioase, protejand in acelasi timp libertatea de exprimare".

Mai degraba decat sa legifereze cu privire la problema discursului care instiga la ura, fortand companiile din domeniul tehnologiei sa respecte legile si pedepsindu-le in caz contrar, UE a decis sa introduca un cod de conduita opt-in pentru abordarea problemei. 

Facebook, Microsoft, Twitter si YouTube au fost semnatari initiali ai codului, Instagram alaturandu-se in ianuarie 2018 si ducand numarul total al companiilor participante la 9. Companiile au fost de acord sa creasca cantitatea de continut eliminat, precum si incerce sa evalueze majoritatea rapoartelor privind discursuri care instiga la ura in 24 de ore de la notificare. Companiile s-au obligat, de asemenea, sa ofere feedback persoanelor care au etichetat continutul. 

UE intocmeste rapoarte anuale cu privire la progresele inregistrate de companii si este multumita de rezultatele obtinute in acest an, desi sustine ca retelele sociale trebuie sa depuna mai multe eforturi pentru a oferi feedback persoanelor care depun plangeri. 

Cum se masoara retelele sociale

Raportul UE plaseaza Facebook intr-o lumina deosebit de favorabile, aratand ca compania evalueaza 93% din notificarile pe care le primeste cu privire la discursul care instiga la ura in decurs de 24 de ore de la primirea lor.

YouTube, arata raportul, a eliminat mai mult continut decat Facebook in 2018 si a reusit sa evalueze 81% din continut in 24 de ore. Insa a scazut atunci cand a fost vorba de a oferi feedback utilizatorilor, interactionand in medie cu numai 25% din cei care au raportat continut serviciului video. 

Exista acum peste 10.000 de persoane in companie care lucreaza la combaterea discursului care instiga la ura, a declarat Matt Brittin, presedintele Google Europa. "Toti depun eforturi pentru a elimina continutul abuziv si pentru a se asigura ca avem la dispozitie sistemele, tehnologiile si politicile adecvate pentru a continua sa ne imbunatatim", a declarat acesta. "Desi nu este loc pentru satisfactie, rezultatele de astazi ne arata ca progresam". 

La fel ca Facebook, Twitter este la randul sau bun atunci cand vine vorba despre gestionarea notificarilor, abordand 88% dintre rapoarte in decurs de 24 de ore, insa atunci cand vine vorba despre eliminarea continutului, este o poveste diferita. Reteaua sociala are de departea cea mai scazuta rata de eliminare a continutului, eliminand doar 43% din postarile raportate, comparativ cu 82% pe Facebook si 85% pe YouTube, iar numarul scade la un an la altul. Serviciile difera foarte mult in ceea ce priveste tipul de continut pe care trebuie sa il controleze.

In ultimii ani, criticii din intreaga lume au acuzat Twitter ca nu ia masuri destul de dure pentru eliminarea discursului care instiga la ura. Anul trecut, CEO Twitter, Jack Dorsey, a recunoscut ca compania are o problema in ceea ce priveste hartuirea si abuzul si a promis sa faca curat in aceasta privinta, introducand o serie de noi masuri in iunie. 

Sursa:
www.cnet.com



Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.



Newsletter


Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Retezatului nr.5 / Tg.Mures 540 068
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate