Cautare


14 Iunie 2019
Google sustine ca Chrome nu va ucide ad blocker-ele

Incearca doar sa faca extensiile mai sigure.

Google nu incearca sa ucida ad blocker-ele. Acesta este mesajul transmis de catre Google intr-o pereche de blog post-uri de miercuri, ca raspuns la criticile aduse planului gigantului in materie de cautare privind imbunatatirea extensiilor in browserul sau web Chrome. 

"Noi nu impiedicam dezvoltarea ad blocker-elor si nu impiedicam utilizatorii sa blocheze anunturi", a declarat Devlin Cronin intr-o postare pe Google Security Blog. "In schimb, dorin sa ajutam dezvoltatorii, inclusiv blockerii de continut, sa scrie extensii intr-un mod care sa protejeze confidentialitatea utilizatorilor". 

Google a dezvaluit in octombrie un plan amplu de imbunatatire a extensiilor Chrome. In ianuarie, dezvoltatorii au observat ca o parte a planului, denumita Manifest v3, ar putea afecta ad blocker-ele. Manifest v3 este conceput pentru a imbunatati performanta extensiilor Chrome, confidentialitatea si securitatea, insa o parte a acestei modificari limiteaza modul in care extensiile vor putea examina aspecte ale website-urilor. Unii dezvoltatori au spus ca acest lucru va distruge blocarea anunturilor si extensiile de confidentialitate. 

"A existat multa confuzie si neintelegere in ceea ce priveste motivatiile si implicatiile acestei modificari, inclusiv speculatii ca modificarile au fost concepute pentru a impiedica sau slabi ad blocker-ele", a declarat Simeon Vincent din partea Googlie intr-o postare pe Chromium Blog. "Cu siguranta nu acesta este obiectivul". 

O parte a dezbaterii se refera la regulile potrivit carora ad blocker-ele obisnuiesc sa decida ce trebuie afisat. Actualul design al Chrome permite o multime de reguli, de exemplu un ad blocker poate verifica daca elementele de pe un site provin dintr-o lista lunga de adrese de internet legate de anunturi. Noua abordare a avut o limitare propusa a acestor reguli, un maxim de 30.000. 

Miercuri, Google a anuntat cresterea limitei la un maxim de 150.000 de reguli la nivel global. Luna trecuta, gigantul in materie de cautare a anuntat ca planifica o scutire pentru utilizatorii enterprise. 

Google a evidentiat in postarile sale ca Manifest v# este inca in proces de dezvoltare si ca va colabora cu dezvoltatorii. Cu toate acestea, compania considera ca a facut "alegerea corecta pentru a permite utilizatorilor sa limiteze datele sensibile pe care le impartasesc cu terte parti, oferindu-le, in acelasi timp, posibilitatea de a-si vindeca propria experienta de navigare".

Sursa: www.cnet.com




Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.



Newsletter


Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Retezatului nr.5 / Tg.Mures 540 068
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate