Cautare


19 Iulie 2019
Petitie online lansata de Asociaţia Telefonul Copilului pentru adoptarea de politici publice anti-bullying in scoli

Asociatia Telefonul Copilului, organizatie non-guvernamentala, non-profit, care apara de 17 ani drepturile copilului şi ale familiei, continua demersurile in vederea adoptarii de catre factorii de decizie a unor politici publice anti-bullying in scoli. in acest scop lanseaza petitia online „Fara frica, fara bullying! Petitie pentru siguranta copilului tau la scoala!”. Bullying-ul reprezinta un comportament abuziv, realizat in mod repetat si cu intentie directa sau indirecta, conducand la prejudicierea fizica si/sau psihica a victimei prin umilire, ranire, persecutie, intimidare sau alte fapte, manifestandu-se prin forme diverse: verbal, emotional, relational si fizic.

Semnaturile colectate vor fi folosite ca argument suplimentar in discutiile cu factorii de decizie din Guvern si Parlamentul Romaniei, pe baza documentelor deja inaintate acestora in primavara anului in curs. Acestea contin un set de masuri concrete care ar trebui adoptate de institutiile de invatamant scolar si prescolar cu scopul de a proteja copiii de actele de hartuire si agresiune.  

Printre acestea se numara: introducerea temelor anti-bullying  in curriculumul scolar, in cadrul orelor de consiliere si orientare, dirigentie si in manualele de educatie civica. in acelasi timp, monitorizarea audio-video a unitatilor de invatamant trebuie sa fie extinsa si la nivelul gradinitelor, nu numai al scolilor. Supravegherea audio-video in spatiile publice din perimetrul institutiilor de invatamant scolar si prescolar reprezinta o alta masura care poate diminua cazurile de violenta asupra minorilor. in prezent, acestea sunt disponibile doar in cadrul scolilor, nu si al gradinitelor, unde, din datele Asociatiei, sunt inregistrate, de asemenea, acte de hartuire a celor mici. 

„Abuzul de tip bullying a devenit o problema de sanatate publica. Ne-o spun datele pe care le-am colectat prin intermediul liniei telefonice dedicate copiilor 116111, precum si online la http://www.116111.ro/. Astfel, peste 10.000 de copii, in ultimii sapte ani, au marturisit ca au fost victime ale hartuirii. Mai mult, peste 93% dintre victime au fost agresate de un alt copil. Cifrele sunt atat de mari si, din pacate, in continua crestere, pentru ca nu avem politici publice in Romania care sa vina in sprijinul prevenirii si combaterii acestui fenomen. Asadar, impreuna cu reteaua de parteneri formata din experti si reprezentanti ai unora dintre institutiile relevante in domeniul educatiei am identificat o serie de solutii care pot schimba in bine aceasta stare de fapt. Le-am integrat intr-o propunere de politica publica si le-am transmis autoritatilor in urma cu cateva luni. Demersul nostru continua, insa, pana la concretizarea reglementarii unor masuri integrate, la nivel national, care sa ofere siguranta copiilor nostri in institutiile de invatamant”, a declarat Catalina Surcel, Director executiv, Asociatia Telefonul Copilului.

Odata cu petitia online, Asociatia Telefonul Copilului pune la dipozitia celor care doresc sa sustina aceasta cauza platforma de dezbateri publice http://dialoc.ro/. Orice parinte, profesor sau persoana care are argumente pro sau contra privind introducerea de masuri concrete pentru diminuarea bullying-ului le poate exprima in sectiunea dedicata dezbaterilor sau poate lua parte la sondajele disponibile pe aceeasi platforma. Dialoc.ro are si rolul de a informa si educa copiii, parintii, cadrele didactice si orice alta categorie de cetateni privind manifestarile bullying-ului. Cei interesati pot afla cum sa identifice situatiile de acest tip si care sunt solutiile punctuale pentru a depasi astfel de episoade. 

Asociatia Telefonul Copilului deruleaza proiectul “STAND UP-Cresterea participarii si rolului societatii civile in influentarea si imbunatatirea politicilor publice”, cod SMIS 2014+: 110423, cu o durata de 16 luni si care vizeaza atat constientizarea in randul publicului a efectelor negative ale bullying-ului in randul copiilor si adolescentilor, cat si dezvoltarea si implementarea unor politici publice alternative pentru diminuarea acestui fenomen si a consecintelor acestuia.

Despre Asociaţia Telefonul Copilului

Cu o experienţa de 17 ani in domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentala, non-profit, din Romania, care pune la dispoziţia copiilor şi parinţilor o linie telefonica de asistenţa la nivel naţional. 7 zile din 7, de luni pana vineri intre orele 08.00-20.00 si sambata-duminica intre orele 10.00-14.00 Asociaţia Telefonul Copilului raspunde apelurilor copiilor şi parinţilor la 116 111, numar armonizat european. in perioada 21 noiembrie 2001 – 31 decembrie 2018, un numar total de 2.450.888 de apeluri a fost inregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 82.684 cazuri care au necesitat consiliere de lunga durata si / sau intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Telekom Romania si Telekom Romania Mobile Communications. Asociaţia Telefonul Copilului raspunde copiilor şi parinţilor si online prin intermediul www.116111.ro, totodata prin intermediul aplicatiei mobile Happygraff, accesibila pe telefoane mobile cu sistem de operare Android.

Pentru informatii detaliate despre proiectul “STAND UP-Cresterea participarii si rolului societatii civile in influentarea si imbunatatirea politicilor publice”, cod SMIS 2014+: 110423, va rugam sa ne contactati la numarul de telefon: 0740 111 468 sau la adresa de e-mail catalina.surcel@telefonulcopilului.ro 






Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.



Newsletter


Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Retezatului nr.5 / Tg.Mures 540 068
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate